پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

پرداخت شهریه دانشگاه‌ های کانادا متفاوت و بر اساس دانشگاه و برنامه تحصیلی است. برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا معمولا بیشتر از هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی است.

به طور معمول، شهریه برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های کانادا بین ۱۵,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ دلار کانادا در سال است. در صورتی که دانشجوی بین‌المللی می‌خواهد در یکی از دانشگاه‌های خوب کانادا تحصیل کند، هزینه تحصیل بیشتر خواهد بود. علاوه بر شهریه، دانشجو باید هزینه‌ زندگی در کانادا مانند کتاب‌ها، مسکن، هزینه‌های غذا و آب و هوا را نیز در نظر بگیرد.

اکثر دانشگاه‌های کانادا امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. همچنین، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای کاهش هزینه‌های تحصیلی خود در کانادا برنامه‌های کمک مالی دولتی و دانشگاهی را بررسی کنند و در صورت وجود شرایط لازم، برای آن‌ها درخواست کنند. در ادامه با مای صراف همراه باشید تا به بررسی صفر تا صد تحصیل در کانادا بپردازیم.

پرداخت شهریه دانشگاه های کاناداوام های دانشجویی در پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای کمک به پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا ، از برنامه‌های وام دانشجویی استفاده کنند. این برنامه‌ها عموماً توسط دولت کانادا و دانشگاه‌ها برای کمک به دانشجویان بین‌المللی در هزینه‌های تحصیلی ایجاد شده‌اند.

برنامه وام دانشجویی کانادا (Canada Student Loans Program) یکی از بزرگترین برنامه‌های وام دانشجویی در کانادا است که توسط دولت کانادا اداره می‌شود. این برنامه شامل دو بخش اصلی به نام‌های وام فدرال (Federal Loan) و وام ایالتی (Provincial Loan) است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای دریافت این وام‌ها، درخواست خود را از طریق وب‌سایت برنامه وام دانشجویی کانادا پر کنند.

لازم به ذکر است که برای دریافت وام دانشجویی، دانشجو باید شرایط مشخصی را از جمله اثبات توانایی پرداخت وام در آینده، ملاک قرار گرفتن در برخی گروه‌های خاص و نمرات قابل قبول را داشته باشد. اگر در پرداخت شهریه دانشگاه خود به مشکل خوردید میتوانید با انجام خدمات آسان پرداخت شهریه مای صراف به راحتی حواله دلار کانادا را از ایران انتقال دهید و دیگر مشکلی در پرداخت شهریه خود نداشته باشید.

بهترین دانشگاه های کانادابهترین دانشگاه های کانادا

کانادا دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر و با کیفیتی است که در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز جایگاه بسیار خوبی دارند. در زیر، بهترین ده دانشگاه کانادا (بر اساس رتبه بندی QS World University Rankings 2022) آورده شده است:

دانشگاه تورنتو (University of Toronto) : دانشگاه بزرگترین و معتبرترین دانشگاه کانادا است و در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتر است. دارای بیش از ۷۰۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و زیرگرادی است.

دانشگاه دو مونترال (McGill University) : دانشگاه معتبر و مشهوری است که در مونترال قرار دارد و بیش از ۴۰۰۰۰ دانشجو دارد. در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتر است و از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات علمی است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) : دانشگاهی بزرگ با بیش از ۶۰۰۰۰ دانشجو است که در ونکوور قرار دارد. دارای بیش از ۲۰۰ رشته تحصیلی است و در بیشتر زمینه های تحقیقاتی رتبه برتری دارد.

دانشگاه البرتا (University of Alberta) : دانشگاهی عمومی با بیش از ۴۰۰۰۰ دانشجو است که در ادمونتون قرار دارد. در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتری است و یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات علمی است.

دانشگاه واترلو (University of Waterloo) : دانشگاه فنی و مهندسی با بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو است که در واترلو قرار دارد. در زمینه تحقیقات فناوری و مهندسی کامپیوتر بسیار قدرتمند است و دانشجویان آن در صنایع فناوری اطلاعات بسیار مورد استقبال هستند.

دانشگاه مکمستر (McMaster University) : دانشگاهی معتبر با بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو است که در همیلتون قرار دارد. در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتری است و یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات علمی است.

دانشگاه وسترن (Western University) : دانشگاهی با بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو است که در لندن قرار دارد. در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتری است و دانشجویان آن در صنایع مختلف به خوبی جا افتاده‌اند.

دانشگاه کوینز (Queen’s University) : دانشگاهی با بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو است که در کینگستون قرار دارد. در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتری است و یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات علمی است.

دانشگاه کالج تورنتو (University of Toronto Scarborough) : دانشگاهی با بیش از ۱۰۰۰۰ دانشجو است که به تازگی جزو دانشگاه تورنتو شده است. در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتری است و به خوبی در زمینه های مختلف مانند فناوری، مهندسی و علوم انسانی شناخته می‌شود.

دانشگاه کالگری (University of Calgary) : دانشگاهی با بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو است که در کالگری قرار دارد. در بیشتر رشته ها دارای رتبه برتری است و یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات علمی و فناوری است.

پرداخت شهریه دانشگاه تورنتوپرداخت شهریه دانشگاه های کانادا : دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان است که در سال ۱۸۲۷ تأسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۳ فراکمپوز (کمپوز های مختلف در مناطق مختلف تورنتو) است و بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیل دارد.

دانشگاه تورنتو دارای بیش از ۷۰۰ رشته تحصیلی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است و برای داشتن برنامه های تحصیلی بسیار متنوع و جذاب شهرت دارد. این دانشگاه در زمینه های مختلفی مانند علوم، فناوری، بهداشت، فرهنگ، هنر، معماری، حقوق، تجارت و مدیریت، روابط بین الملل و غیره تحصیلات ارائه می‌دهد.

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا برای دانشجویان داخلی و خارجی متفاوت است، شهریه دانشگاه تورنتو برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای برخی رشته‌های تحصیلی به شرح زیر است:

  • کارشناسی: بین ۶,۱۰۰ تا ۱۴,۱۸۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۶,۶۹۰ تا ۵۲,۳۲۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۴,۵۵۰ تا ۲۵,۱۳۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

برای دانشجویان خارجی، شهریه دانشگاه تورنتو برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای برخی رشته‌های تحصیلی به شرح زیر است:

  • کارشناسی: بین ۴۷,۸۰۰ تا ۶۴,۹۰۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۲۰,۶۱۰ تا ۵۸,۴۹۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۱۲,۵۹۰ تا ۲۸,۵۵۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

پرداخ شهریه دانشگاه دو مونترالپرداخت شهریه دانشگاه های کانادا : دانشگاه دو مونترال

دانشگاه دو مونترال یا Université de Montréal یکی از بزرگترین و برترین دانشگاه‌های کانادا است که در سال ۱۸۷۸ تأسیس شد. این دانشگاه دارای ۱۳ فراکمپوز (کمپوز های مختلف در مناطق مختلف مونترال) و بیش از ۶۷ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیل است.

دانشگاه دو مونترال دارای بیش از ۶۵۰ رشته تحصیلی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است و در زمینه های مختلفی مانند علوم، فناوری، بهداشت، فرهنگ، هنر، معماری، حقوق، تجارت و مدیریت، روابط بین الملل و غیره تحصیلات ارائه می‌دهد.

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا و دو مونترال برای دانشجویان داخلی و خارجی متفاوت است و بر اساس رشته تحصیلی، سطح تحصیلات، وضعیت تحصیلی و دیگر عوامل ممکن است تغییر کند.

برای دانشجویان داخلی، شهریه دانشگاه دو مونترال برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای برخی رشته‌های تحصیلی به شرح زیر است:

  • کارشناسی: بین ۲,۹۸۷ تا ۶,۲۳۳ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۲,۹۸۷ تا ۷,۸۶۷ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۳,۱۳۹ تا ۷,۸۶۷ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

برای دانشجویان خارجی، شهریه دانشگاه دو مونترال برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای برخی رشته‌های تحصیلی به شرح زیر است:

  • کارشناسی: بین ۱۵,۸۵۷ تا ۲۲,۹۰۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۱۲,۲۷۹ تا ۲۲,۹۰۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۱۲,۲۷۹ تا ۲۲,۹۰۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

پرداخت شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیاپرداخت شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یا University of British Columbia (UBC) یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان است که در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد. این دانشگاه دارای دو فراکمپوز (کمپوز های مختلف در شهرهای ونکوور و کلگری) و بیش از ۶۵ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیل است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای بیش از ۲۰۰ رشته تحصیلی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است و در زمینه های مختلفی مانند علوم، فناوری، بهداشت، فرهنگ، هنر، معماری، حقوق، تجارت و مدیریت، روابط بین الملل و غیره تحصیلات ارائه می‌دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا با موقعیت جغرافیایی بسیار عالی در شهر ونکوور، یکی از زیباترین شهرهای کانادا، قرار دارد که این موقعیت به دانشجویان این دانشگاه امکان دسترسی به امکانات و فرصت‌های بیشماری مانند فرهنگ، هنر، تفریح و ارتباطات را می‌دهد.

شهریه داشنگاه بریتیش کلمبیا در پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا به شرح زیر است:

برای دانشجویان داخلی

  • کارشناسی: بین ۵,۷۴۲ تا ۶,۴۷۴ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۵,۹۷۶ تا ۱۱,۷۳۹ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۵,۹۷۶ تا ۱۱,۷۳۹ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

برای دانشجویان خارجی

  • کارشناسی: بین ۳۰,۷۰۹ تا ۴۲,۱۰۵ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۸,۴۳۳ تا ۴۷,۴۴۴ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۸,۴۳۳ تا ۴۷,۴۴۴ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

پرداخت شهریه دانشگاه البرتاپرداخت شهریه دانشگاه البرتا

دانشگاه البرتا یا University of Alberta یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان است که در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد. این دانشگاه دارای پنج فراکمپوز (کمپوز های مختلف در شهرهای ادمونتون، کالگری، کمرز، دیگنیتی و هنتینگتون) و بیش از ۴۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیل است.

دانشگاه البرتا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان، در رتبه‌بندی QS World University Rankings 2022 در رتبه ۱۱۹ جهانی و در رتبه‌بندی Times Higher Education World University Rankings 2022 در رتبه ۱۳۶ جهانی قرار دارد. همچنین، این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی در حوزه‌های مختلفی مانند علوم پایه، پزشکی، مهندسی و فناوری، روابط بین الملل و غیره نیز از جمله برترین دانشگاه‌های جهان است.

شهریه دانشگاه البرتا در پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا نیز مانند دیگر دانشگاه ها برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است:

دانشجویان بومی

  • کارشناسی: بین ۶,۸۳۰ تا ۷,۵۶۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۶,۸۳۰ تا ۱۲,۵۵۹ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۶,۸۳۰ تا ۱۲,۵۵۹ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

دانشجویان غیر بومی

  • کارشناسی: بین ۲۱,۶۲۶ تا ۲۵,۸۳۹ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۱۲,۶۹۶ تا ۲۲,۳۲۷ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۱۲,۶۹۶ تا ۲۲,۳۲۷ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

پرداخت شهریه دانشگاه واترلو

پرداخت شهریه دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یا University of Waterloo یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا و جهان است که در سال ۱۹۵۷ تأسیس شد. این دانشگاه دارای دو فراکمپوز (کمپوز های مختلف در شهرهای واترلو و کمبریج) و بیش از ۳۶ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیل است.

دانشگاه واترلو به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان در رتبه‌بندی QS World University Rankings 2022 در رتبه ۱۵۱ جهانی و در رتبه‌بندی Times Higher Education World University Rankings 2022 در رتبه ۲۰۱-۲۵۰ جهانی قرار دارد. همچنین، این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی در حوزه‌های مختلفی مانند علوم پایه، پزشکی، مهندسی و فناوری، روابط بین الملل و غیره نیز از جمله برترین دانشگاه‌های جهان است.

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا در دانشگاه واترلو به شرح زیر است:

دانشجویان بومی

  • کارشناسی: بین ۷,۳۰۱ تا ۱۲,۵۷۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۷,۳۰۱ تا ۱۳,۴۲۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۷,۳۰۱ تا ۱۳,۴۲۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

دانشجویان غیربومی

  • کارشناسی: بین ۲۸,۲۹۷ تا ۳۵,۹۲۹ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی ارشد: بین ۱۲,۵۷۰ تا ۲۳,۳۶۲ دلار کانادا در هر سال تحصیلی
  • دکترا: بین ۱۲,۵۷۰ تا ۲۳,۳۶۲ دلار کانادا در هر سال تحصیلی

مزایا و معایب تحصیل در کانادامزایا و معایب تحصیل در دانشگاه های کانادا

دانشگاه‌های کانادا به دلیل کیفیت بالای آموزشی، تحقیقاتی و ارزش بین‌المللی برخی مزایا و معایب را دارند. در ادامه به برخی از مزایا و معایب دانشگاه‌های کانادا اشاره خواهیم کرد:

مزایا تحصیل در کانادا

کیفیت بالای آموزشی: دانشگاه‌های کانادا به دلیل تمرکز بر روی کیفیت بالای آموزشی، تحقیقاتی و دسترسی به فناوری‌های پیشرفته، برای دانشجویان یکی از بهترین محیط‌های تحصیلی را فراهم می‌کنند.

تنوع بالای رشته‌های تحصیلی: دانشگاه‌های کانادا در بیشتر رشته‌های تحصیلی از کارشناسی تا دکترا، برای دانشجویان رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهند.

محیط زیستی آرام و دوستانه: دانشگاه‌های کانادا به دلیل محیط زیستی خوب و فرهنگ دوستانه، یکی از بهترین مکان‌های تحصیلی جهان برای دانشجویان بین‌المللی هستند.

فرصت‌های شغلی بعد از فارغ التحصیلی: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کانادا به دلیل کیفیت بالای آموزشی و تحقیقاتی، دارای فرصت‌های شغلی بالا هستند.

معایب تحصیل در کانادا

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا : هزینه پرداخت شهریه دانشگاه ‌های کانادا بالاست و برای بعضی دانشجویان می‌تواند دشوار باشد.

هزینه زندگی: هزینه زندگی در شهرهای کانادا بالاست و برای بعضی دانشجویان می‌تواند دشوار باشد.

زمان لازم برای تحصیل: برای کسب مدرک تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا، زمان بسیاری می‌طلبد و برای بعضی دانشجویان ممکن است باعث خستگی شود.

زبان: برای دانشجویانی که زبان انگلیسی مادری خود نیست، یادگیری زبان ممکن است چالش برانگیز باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *